سفارش تبلیغ
صبا ویژن
یاد خدا، لذّت دوستداران [ خدا ] است . [امام علی علیه السلام]
نذر
 

 
 
از: نوریه  ::  84/10/8 ::  3:2 عصر

به نام خدا

ششمین نور

سلام وصلوات بر پیامبر مکرم  اسلام  و اهل بیت پاکشان .

سلام بر آقا ولی عصر (عج) که آرزوی ظهورش حلاوت زندگیمان است وهم رکابیش امید زیستمان

سپاس خدایی را که دلهای ما را به نور قرآن منور کرد واز رحمتش چشمان ما  را به آیات بی نظیرش نورانی نمود.

 

سوره  سبا آیه 48

 

قُلْ إِنَّ رَبِّی یَقْذِفُ بِالْحَقِّ عَلَّامُ الْغُیُوبِ (48

 بگو خدای من حق را به وحی بر من القا می فرماید که او به اسرار عوالم غیب آگاهست .

 

در ادامه آزارها واذیت کفار وادامه بیان رسالت پیامبر خداوند برای اینکه راه نفوذ گفتار کفار را بر پیامبر خویش ببندد فرمودند که به کفار بگو این قران از طرف پروردگار به من می رسد ، لفظ بیان خداوند چنان محکم  است که گویی می خواهد حجت را بر همه مردم تمام کند وآرامش را به قلب نبی مکرم اسلام افزون نماید ، پس همه تکذیب ها که از سوی کفار صورت گرفت گویا خدا وند با این آیه که کلام بسیار قاطعی است می خواهد بگوید حق همین است چه باور کنید چه نکنید همچنان که در آیات بعدی خداوند با همین قاطعیت به کفار اشاره می کند که پیامبر بگو این آنچیزی است که من پذیرفتم و رستگاری وزیانش هم بر خود من است .

حجت بر همه تمام شد چون خداوند خود گوینده قرآن است ...

در ادامه خداوند باز اشاره می فرماید که اوست که عالم به غیب است .

این عالم بودن به غیب توسط خداوند در آیات بسیاری بیان شده که نشان دهنده اهمیت موضوع است ، حال باید به این پرسش پاسخ داد که غیب چیست ؟ وتکرار عالم بودن به آن از چه باب است ؟

غیب همه آن چیزی است که به دیدگان ما نیاید  چه در آسمانها با شد چه در زمین ، چه عقل ما به آن برسد وچه عقل ناقص ما از درک آن عاجز باشد ...بعضی چیزها یش را می دانیم وخیلی چیزهایش را نمی دانیم

از جمله غیب در آسمان .

ملائک – عوالم موجود در آسمانها – شیوه زندگی در آسمانها – بهشت – جهنم – عبور ومرور فرشتگان – اجنه ...

غیب در زمین

علوم مربوط به مرکز زمین – موجودات بسیار ریزی که به چشم نمیایند – علل وعواملی که از آن  بی اطلاع هستیم – درون انسانها – کلام های درونی- همه کلمات انتزاعی مثل عشق – اخلاق- و...

وعلومی که  نمی دانیم به سبب کمبود تجهیزات وعلوم مختلف

بسیاری از روابط علت ومعلولی موجود در هستی و.... بی نهایت غیب دیگر که تنها خداوند آگاه بر آن است .

چون ما نمی دانیم وعلوم آن در نزد خداست از بی دانشی سخنها می گوئیم که نباید مثل سخنان کفار در مورد پیامبر وکتاب الله ...

چون درون دیگران را نمی دانیم ونمی شناسیم  با علم اندک خود می تازیم و ... ونمی دانیم که خدا می داند وچون نمی دانیم شایسته گفتن نیستیم ... باید به این باور برسیم نمی دانم های ما در مقابل دانش ما دریای است در مقابل قطره پس قبل از بیان هر مطلب باید به دانش خود یقین پیدا کنیم برای همین است که معصوم می فرمایند بین ایمان وکفر فاصله ای است به اندازه دیدن (که ایمان است ) و شنیدن (که کفر است )

اقرار به نیاز به دانستن موجب تواضع در انسان می شود وتواضع  جلوی بسیاری ازگناهان را می گیرد و...

شاید کسی که فکر نا شایست در موردش می کنیم عزیزترین باشد نزد خدا ...

ونکته بعدی اینکه باید ایمان بیاوریم به دانش خدا گاهی خود ما گواه این ایه هستیم که خداوند می فرمایند ای ایمان آورندگان ایمان بیاورید .ما مدعی هستیم به وجود وقدرت وعلم خدا ایمان داریم اما در بسیار از جنبه های زندگی یادمان می رود که خداوند حضوری قدرتمند دارد شاید یکی از دلایل توجه خداوند به این نکته برای یاد آوری ما باشد ...

اگر به واقع خداوند را در جای جای زندگی ولحظه لحظه زندگی موجود ببینیم کی توان انجام عملی برخلاف نظر او را داریم ؟بسیاری از گناهان ما از همین عدم باور ناشی می شود که باور نداریم خداوند در همه زندگی ما نقش دارد ، نجواهای ما را می شنود ، اعمال ما را می بیند و...پس چرا در حضور حضرتش گناه می کنیم ؟ مگر غیر از این است که باورمان کامل نشده است ؟

ما که از حضور یک انسان در هنگام گناه شرمنده می شویم چرا از ارتکاب آن گناه در حضور خداوند شرمنده نیستیم ؟

کاش به یقین برسیم ...


  نظرات شما()


 
 
از: نوریه  ::  84/10/6 ::  7:51 عصر

به نام خدا

سلام  بر علی (ع) که جان در راه دلدار نهاد .

پنجمین نور

آیه 50 سوره  نمل

 

  وَمَکَرُوا مَکْراً وَمَکَرْنَا مَکْراً وَهُمْ لَا یَشْعُرُونَ (50)

 

وکافران  (در قتل صالح ) مکر وحیله به کار بردند وما انها را از جایی که هیچ نفهمیدند سخت به کیفر مکرشان رساندیم

چقدر درسهای تاریخ شبیه هم هستند .چقدر تاریخ تکرار می شود .چقدر حیله های کافران شبیه هم است .وچقدر خداوند در حق خوبان مهربان است .با خواندن این آیه ذهن می رود سوی لیله المبیت ، شبی که همه کفر به قتل همه عشق کمر بستند وخداوند چه سان مکرشا نرا به خودشان باز گرداند و علی (ع ) در امتحانی دیگر سرافراز شد .

آن هنگام که کفار همه راه ها را برای از بین بردن مبلغین دین خدا بی نتیجه می بینند چاره ای ندارند جز کشتن حق .

اقوام بسیاری این عمل زشت را انجام دادند ، دست به خون پیامبران آلودند وصالح وپیامبر مکرم اسلام را تهدید کردند.

پس این گناه در تاریخ تکرار شده است .

خداوند در این آیه می فرمایند از جایی که نفهمیدند مکرشان به انان برگشت ....

شاید این پرسش برای عده ایی پیش آمده باشد که چرا انسانی با تمام بدیها به هیچ عقوبتی نمی رسد ؟مردم غافلند از اینکه عقوبت مکر از جایی به انها می رسد ه خود ندانند ، اگر انسان متوجه شود که بلای که به اور سیده از جانب گناه انجام شده است در صدد جبران وتوبه بر خواهد امد اما چون بر دلهایشان مهر زنده شده وجانب عوقبت بر آنان آشکار نیست توان جبران وتوبه ندارند واین بد عقوبتی است وبه قول خداوند سخت عقوبتی است

نکته مهم یگری که در این آیه وجود دارد   بازگشت مکر به خود مکر کننده است مصداق ضرب ا لمثل چاه کن همیشه ته چاه است ، اگر در صدد مکر ونیرنگ برای دیگری باشیم ، اگر به دلیل غیر موجهی حقوق دیگران را زیر پا گذاریم ، برگشت این بدی به خود (ظلمتو نفسی ) امری غیر قابل اجتناب است . این عقوبت نه تنها مخصوص عوالم دیگر است بلکه  بسیاری از آنها در همین دنیا به انسان برگشت داده می شود و می توان به این نتیجه رسید همه نعمتهای ما به دلیل اعمال ما است وهمه نقمت ها هم به دلیل اعمال خود ما در دنیا است .

که این عین عدل پروردگار است .

دل قوی مدار که گفتی وشکستی وگذشتی

بدان می گویند و می شکنند و می گذرند

آخرین نکته : پیامبران علاوه بر تحمل آزارها واذیت های کافرران مثل ( تهمت دروغگو بودن – تمسخر و... ) که در آیات گذشته به آن اشاره شد با خطر از دست دادن جان نیز مواجه بودند که بسیاری از این بزرگان به شهادت رسیدند پس : در راه عشق علاوه بر آبرو جان نیز تحفه ایی است در این وادی


  نظرات شما()


 
 
از: نوریه  ::  84/10/1 ::  8:29 عصر

به نام خدا

چهارمین نور

آیه 105 سوره نحل

 

إِنَّمَا یَفْتَرِی الْکَذِبَ الَّذِینَ لاَ یُؤْمِنُونَ بِآیَاتِ اللّهِ وَأُوْلـئِکَ هُمُ الْکَاذِبُونَ (105)

 

در آیات 102 تا 109 سوره نحل خداوند به صفات لامومنون اشاره می کند (کسانی که مومن نیستند )

دروغ را آن کس به خدا می بندد که ایمان به آیات خدا نیاورده واین کافران البته خود مردمی بی ایمان و دروغ گو هستند .

دروغ: یکی دیگر از گناهانی که خداوند بارها از آن در قرآن کریم نام برده وجز گناهان کبیره محسوب می شود گناه دروغ است که سبب کفر می گردد ( کفر یعنی پوشانده شدن ) دروغ سبب پوشانده شدن دل از خدا وعشق به خداوند می شود .

اما کافران در صدر اسلام به این گناه هم اکتفا نکردند وپا را فراتر نهادند ونسبت دروغ به خداوند دادند .

اما این دروغ به خداوند چیست ؟

در برخی از آیات به انواع دروغ بستن به خداوند اشاره شده است به طور مثال  : نسبت فرزند داشتن خداوندو...

اما در این آیه منظور از دروغ بستن به خدا چیست ؟

در این آیه خداوند می فرمایند به پیامبر نسبت دروغ دادند (می گفتند این قرآن توسط فردی به زبان عجمی گفته شده وپیامبر آن را خود به زبان عربی بر گردانده است )

نتیجه : مقام اهل بیت ورسول الله ، ومقام قرآن به قدری بالاست که بی حرمتی به این دو مساوی است با بی حرمتی به ساحت مقدس خداوند . همان طور که در احادیث این دو مهم را کشتی نجات ذکر کردند و تمسک به آن را عامل نجات دانستند .

بنابراین کسانی که به پیامبر نسبت دروغ دادند خود را به گناه بزرگ دروغ به خداوند آلوده ساختند .

اما سوال ؟آیا این بی حرمتی ونسبت دروغ دادن تنها در صدر اسلام بوده ؟

از آنجا که معجزه قرآن روان است در همه اعصار، این تذکر برای همه آدمیان در همه دورانها است .انسانهایی که قران واهل بیت را وسیله رسیدن به منافع شخصی خود قرار دادند .

آنانی که کتاب الله را جزء جزء کردند وهر قسمت را که به سود خود بود برگزیدند ، آنانی که حرمت کتاب خدا را نگه نداشته  همه دروغ گویانی هستند که بر خداوند نسبت دروغ دادند ...افرادی که جعل حدیث کردند کسانی که تفسیر نابخردانه وبر حسب منافع از قرآن دارند همه آنان شامل این گناه می شوند بر همین اساس است که گفته می شود هنگامی که حضرت مهدی (عج ) ظهور می کنند ودستورات اسلام وپیامبر را بر مردم می خوانند همه گمان می کنند دین جدید آمده .

قران که تحریف پذیر نیست پس عامل  این برداشت غلط توسط مردم چیست ؟ آیا غیر از این است که تفاسیر برپایه منافع شخصی استوار شده است ؟ ودر هنگام ظهور تنها عده ایی که دل از همه منافع شخصی وآلودگیها پا ک داشته اند توان پذیرش نور حق وحقانیت آن سرور هستی را دارا خواهند بود همان طور که در زمان صدر اسلام تنها عده ایی نور قرآن وپیامبر را درک کرده وبه نعمت هدایت رسیدند ، با اینکه نور از وجود بی نظیر پیامبر چون خورشید بر همه یکسان رسید اما تنها عده کمی توان رشد در زیر این خورشید را داشتند .

و اما عواقب دروغ بستن به خدا ( ائمه معصومین و قرآن ) چیست ؟

در آیات بعدی خداوند به این عواقب اشاره کرده است .

دچار شدن به ظلمت کفر – خشم وغضب خداوند – عذاب عظیم پروردگار (106) نحل

عدم هدایت از سوی خدا ( 107 ) نحل

خداوند بر گوشها وچشمهایشان مهر می زند- عذاب غفلت (108) نحل

محرومت از خیر – زیانکار بودن (109 ) نحل

که هر کدام از این عذابها به تنهای برای بدبختی یک انسان کافی است

ونتیجه آخر اینکه آزارهای کافران به پیامبر مکرم اسلام بسیار فراوان بود مثل مسخره کردن آن حضرت (که قبلا اشاره شد ) و دروغ بستن به آن حضرت ، پس تنها مردان مرد توان رفتن در راه را دارند و...

 


  نظرات شما()

<      1   2      

 
لیست کل یادداشت های این وبلاگ

خانه |شناسنامه|ایمیل
وبلاگ من
 
 
 
 
 
 
نذر
 
نذر
 
قرآن
 
یــــاهـو
 
آذر
دی
بهمن
اردیبهشت
خرداد