سفارش تبلیغ
صبا ویژن
اوج دانش، بردباری است . [امام علی علیه السلام]
نذر
 

 
 
از: نوریه  ::  85/3/25 ::  2:46 عصر

به نام خدا

همه وجودم فدای عطر عشق علی (ع)

آیه 78 سوره الرحمن

تَبَارَکَ اسْمُ رَبِّکَ ذِی الْجَلَالِ وَالْإِکْرَامِ (78)

 

مبارک است اسم پروردگار تو که صاحب جلال والاکرام است.

خداوند را به اسمای مبارکی می خوانند که همه جز ذات اوست وبی هر یک کمالیت ناقص می شود ، پس خداوند جلال است و دارای اکرام ، اسمهای جلاله خدا فراوانند ودر هر کدام  ، برای خدایی شدن راهی دیگر برایمان گشوده شده که ، زیبنده اسماء زیبا است و برای خدایی شدن باید صاحب این اسامی شویم . اگر در هر روز یک اسم از اسامی مبارک خدا را گوشه دلمان حک کنیم وبا خود عهد کنیم امروز من صاحب وامین این اسمم وباید امانت دار وعامل باشیم ، هر روزمان را خدایی کردیم .

مبارک است اسم پروردگار تو که صاحب جلال والاکرام است .

مبارک

تبرک

تبارک

به نظر می رسد مبارک بودن دارای معنی بس بلند وزیبایی است که اسامی خدا به مبارک یاد شده .پس نام خدا تبرک است .سرمه چشمان نابینا ودلهای سخت ما ...وجودمان با ذکر اسامی خدا تبرک می یابد و هستیمان مبارک می شود ولی آیا تنها ذکر زبان کافی  است ؟ که حتما نه ...وقتی وجود ما به اسامی خدا متبرک می شود که زبان ذاکر باشد وعامل ومگر نه این است که خدا ستارالعیو ب است ورحمان است ورحیم وعادل ...ومگر نه اینکه زبان ودست و همه اعضای ما باید ذاکر وعامل به این صفات باشند ؟

در این آیه دو اسم از اسامی خدا نام برده شده جلال واکرام ...پس از این دو نام شروع می کنیم 

جلال ...

گوینده ای گفت هرگاه اسماء پروردگار را نام بردی پروردگار در نزد تو حاضر است تا تو را لبیک گوید . پس سعی کن ظرف وجودی زیبا وکامل باشی برای حضور پرورگارت .

سوره رحمن به ما تذکر می دهد که مذکر باشیم وتذکر دهنده پس از هر ایه زندگی باهم بخوانیم الا ای جن وانس کدامین نعمت پروردگار را تکذیب می کنید .و ایه نعمت های خدا قابل تکذیب است ؟...............

 

 


  نظرات شما()


 
لیست کل یادداشت های این وبلاگ

خانه |شناسنامه|ایمیل
وبلاگ من
 
 
 
 
 
 
نذر
 
نذر
 
قرآن
 
یــــاهـو
 
آذر
دی
بهمن
اردیبهشت
خرداد